Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, July 16, 2015

Sinar Baru PM

Tahun ni takde iklan raya menarik daripada Petronas sebagaimana tradisinya setiap tahun. Tahun lepas "Ke Pangkuan Bonda"..tapi tahun ni Petronas recycle iklan lama je. Mungkin sebab harga minyak dunia yang tak menentu..turut beri kesan pada bajet Petronas. Ditambah dengan penyusutan nilai matawang RM yang tak mencerminkan keadaaan ekonomi semasa bak kata BNM.

Tapi tak pasti la pulak samada nilai dalam akaun bank RM ke-2 tercantik Asia naik atau tak sekarang ni..

Tahun ni kebanyakan GLC'c tak berebut nak terbit iklan raya Aidilfitri memasing. Tak macam sebelum2 ni. Adakah ia tanda protes? Refleksi kepada rasa tak puas hati terhadap banyak perkara yang berlaku dalam negara akhir2 ini? Tunjuk perasaan pada pemerintah? Wallahua'lam.

Nasib baik TNB dan TM ada bajet lebih..boleh la buat iklan "Sinar Baru" dan "Pakcik Misteri". Seolah macam TNB dan TM nak bagi mesej plak kan - beri sinar baru (harapan) kepada pakcik misteri (PM)..

Rakyat Malaysia juga mungkin sedang tertunggu iklan raya daripada 1MDB. Heh! Ada ke duit nak buat iklan kalo nak bayar hutang pun terpaksa begolok-begadai aset..

Apa pun meh kita layan iklan lama Proton yang kompom tak akan keluar di TV3 yang kempen #syukurselalu tu..walaupun realitinya poket rakyat sentiasa di'serang' dan makin terbeban dengan peningkatan kos sara hidup..

 

SELAMAT HARI RAYA EID UL FITR..
MAAF ZAHIR DAN BATIN..

p/s: Nanti cer perati reaksi orang keliling anda tiap kali mereka tertengok ucapan raya si Pahlawan Bugis dan Ratu Minang tu keluar tv..huhuhu!!

Blog Archive