Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, April 15, 2015

Sultan Mahmud juga pernah MANGKAT DIJULANG..


Pemuda UMNO bagi sokongan bersyarat - minta AhJibGor jawab segala persoalan CheDet berkaitan 1MDB, siapa arah Sirul etc. Malah Pemuda UMNO melalui ketuanya KJ mahu AhJibGor mempercepatkan siasatan ke atas 1MDB.

Puteri UMNO pula enggan memihak sesiapa dan merasakan ini bukan masanya nak bodek atau kipas pemimpin tak tentu arah dengan alasan akar umbi dan rakyat meluat dengan perangai SOOOLIIIDAARIIITIII sebegitu. Puteri UMNO minta AhJibGor pi berdamai dengan CheDet.

Harus diingat..suara Pemuda dan Puteri UMNO mewakili berjuta suara 'new skool' diluar sana yang masih tidak berpuas hati dengan cara AhJibGor mentadbir negara terutama berkaitan polisi ekonomi yang banyak menyerang 'poket rakyat'. 'New Skool' ini adalah golongan pengundi terbesar di PRU-14 nanti.

Wanita UMNO melalui ketuanya pula bertegas menyokong AhJibGor..walaupun sentimen sokongan Shahrizat hakikatnya tidak sepenuhnya dikongsi orang2 kuat Wanita yang lain. Ada kumpulan Wanita UMNO yang beranggapan Shahrizat masih rasa terhutang budi (kes NFC) kepada AhJibGor.

Walaupun CheDet sebelum ini pernah mengatakan yang dia keseorangan dalam mengkritik dan membangkitkan pelbagai isu kepimpinan AhJibGor, tapi sebaliknya AhJib lah yang merasa keseorangan hingga TERPAKSA MENGEMIS sokongan daripada Ketua2 Bahagian dan sayap2 UMNO.

CheDet tanya soalan mudah..tapi AhJib tak jawab..sebaliknya pi merayau cari sokongan..heh!!

Latar belakang hitam bermaksud 'kematian' bagi orang Cina..adakah ia isyarat MCA pada AhJibGor?

Monday, April 13, 2015

Hebatnya seorang Presiden..

Masa nak bertanding jawatan presiden..macam2 janji ditabur. 

Bilo dah dapat jawatan..apo lak sumbangan bosar dio? 

Sey dah koba an jangan dilantik perempuan namo Wan Salwati ni jadi pemimpin. Inilah jadi ea punah ranah MBM. 

Apo program hebat berimpak tinggi oleh MBM Negeri Sembilan bawah Wan Salwati? Difahamkan Wan Salwati dah dapat gelaran atau nickname baru daripado geng akar umbi belia iaitu "Wan Salahlaku"..dek sobab hebat bona guno wajah kemanjaan untuk mintak duit dan menyalah gunakan duit tu untuk kepentingan sendiri. 

Baru2 ni dio dikhabarkan mohon peruntukan daripado Yayasan Negeri Sembilan sebanyak RM50,000..kononnya untuk membiayai Mesyuarat Agong (pemilihan) Majlis Belia Negeri Sembilan (MBNNS) yang dijangka diadakan pada bulan Mei 2015. 

Lazimnya MBNNS biaya sendiri mesyuarat agong tu menggunakan geran pentadbiran yang diberikan oleh KBS setiap tahun. 

Wahai Wan Salahlaku, ekau nak buek apo duit banyak2 tu? Tiap2 tahun MBNNS belanjo mesyuarat agong lebih kurang RM10 ribu yo! Ko ekau nak tabor duit untuk kempen monangkan Azizan jantan dayus takdo telur tu untuk jadi Presiden MBNNS yang baru? Atau ekau nak gi enjoy ke Switzerland..samo cam lopeh bilo ekau kalah Dun Sikamat maso PRU?

Terdahulu difahamkan Wan Salwati aka Wan Salahlaku juga pernah mohon bantuan kewangan dari BTN berjumlah RM25 ribu..konon ea untuk blanjo beli barang. Mak aiii..boli barang apo sampai RM25 ribu makcik ooiii?! 

Pompuan ni dah meroyan tak tentu arah ni. Dah tinggal hujung2 nyawa belia..mcm2 ragam pulak dibuek ae. 

Dulu dio mansuhkan semuo Sekretariat Belia kononnya untuk memperkasakan belia. Sekarang ni dio duduk kek Yayasan Negeri Sembilan sebagai Pegawai Pembangunan Belia Gred 27 untuk jago DUN Belia pulak. Pandai betul dio main game sampai MB dan sekretariat belio pun kono 'koncing' hidup2. 

Kok pengarah Yayasan Negeri Sembilan pun selalu kono 'koncing'..jangan heran la kok ramai kono 'koncing' merato2. 

Mako akan jahanam la golongan belia NSDK sobab dek bangang ae presiden belia Wan Salahlaku ni..

Sumber email ke panehmiang.

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive