Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, March 27, 2010

BN KALAH di Hulu Selangor!

Ooiii BN bangun dulu dan fikir strategi untuk PRU-13 dan fikir bagaimana nak hadap rakyat yang makin CERDIK, PINTAR dan SENANG. Pengundi tidak MEWAH dan KAYA-RAYA seperti kalian orang kaya yang ambil untung daripada kerja-kerja komersil dan usaha yang bijaksana. Pengundi tidak Mewah dan kaya-raya ilmu BERPOLITIK dan ANATOMI POLITIK seperti 5% daripada kumpulan kecil BN dan bukan BN.

Pak Najib yang kini sedang dilema dalam caturan, siapa sebenarnya SAHABAT, RAKAN, KAWAN, KENALAN dan Blood Brothers dalam kawah politik akan ditelan oleh bidalan Melayu, berbunyi "Di luah mati emak, di telan mati bapa"...Benar Hulu Selangor hanya dimiliki oleh Arwah Dr. Zainal sebanyak 198 undi daripada G.Palanivel iaitu proxy Samy Vellu.

MIC bukan ikon anak-anak Tamil dan Hindi di Malaysia hari ini. Ramai kalangan profesional kaum yang berhijrah dari Goa menetap dan menerima keistimewaan kewarganegaraan pada 1948 lagi yang langsung diterima iktiraf pada 1957, ialah pewaris-pewaris yang namanya Manickavasagam, Sambanthan sebagainya. BN akan kecundang dan ranap jika:

1. Calon yang diletak ialah calon MIC.
2. Calon yang dipasang ialah calon UMNO.
3. Calon yang dijerat ialah calon MCA.

Alangkah bistarinya BN untuk menang by-election, meletak calon:

1. Insan yang dihormati dalam kalangan pengundi berdaftar di Hulu Selangor, misalnya Pegawai Kemas Daerah Hulu Selangor, atau ADO Daerah Hulu Selangor sebagai calon.

2. Insan yang disegani dek kerana ilmunya seperti Imam Masjid Dalam Kariah Hulu Selangor, atau Pemimpin Masyarakat yang tidak kering gusi menegur dan ringan tulang membantu kemaslahatan rakyat Hulu Selangor.

3. Insan yang berniaga di Pasar Besar Hulu Selangor yang boleh dipercayai dan diyakini sebagai Central Gentleman atau Focal Point untuk Pengundi Hulu Selangor.

BN hanya perlu persiapkan manusia ini dalam By-Election sebagai titik ujian untuk diunjurkan dalam Pilihanraya Umum Ke-13.

Perkiraan politik Pengundi Malaysia masih belum matang, apalagi bila ditokok dengan pola fikir barisan ahli politik "mangkuk ayun" daripada BN dan bukan BN. Andai ada calon BEBAS yang dilihat penuh kredibiliti, barang pasti dia akan menang.

Antara pemuka yang wajar dicalon oleh BN sebagai JAMINAN kemenangan ialah:

1. Doktor yang dikenali ramai dan dihormati kerana pemurah dan kasihan belasnya.
2. Guru yang berdedikasi dan disegani oleh rakyat atau ibu bapa kerana ikhlasnya impian melihat anak bangsa Malaysia berjaya dan terus berjaya.
3. Pemaju masyarakat seperti Pengerusi Majlis Belia Daerah Hulu Selangor, Pengerusi Pemuafakatan Rakyat Hulu Selangor, atau Ahli UMNO yang dikenali sebagai anak bistari yang boleh membantu pembinaan Hulu Selangor.

Sedarlah manusia politik bahawa pengundi sudah tidak mempedulikan siapa anda dalam parti siasah? Manusia semakin tidak peduli siapa Yang Berhormat, mahu pun ibu bapa mereka. Manusia makin kesampingkan dunia semasa dek kerana kesenangan dan kepayahan mencari SESUAP NASI?

Andai diukur dari aspek kesediaan parti, BN bersedia. Andai diukur dari aspek calon daripada parti, BN masih jauh daripada mode SEDIA. Pasukan penentang BN juga sedang terpinga-pinga mencari calon untuk di HAMBA dan di BODOH mengikut telunjuk CiFuT BABI.

Ingatlah bahawa Nilai By-Election bukan dikarang daripada duit berlori, nilai Manusia sebagai Calon lebih kritikal dan penentu "AKAL BUDI" dan "BAHASA BERBICARA DAN BAHASA BERBUDI" kepada pengundi....

BN selamat menempah kekalahan jika TIDUR dan SEDAP MAKAN TAIK MATA.

7 comments:

  1. Tuan, janganlah terlalu 'fobia' sehingga yang bukan bukan dilaksanakan, apahal pula tiba tiba lebai hujung kampong sana dijadikan calon, soal bersih belum tentu lebai itu bersih. Sebagai manusia mesti ada 'masalah' dan pihak lawan akan cari setiap satu inci semua perkara. Bumi mana yang tidak ditimpa dik hujan.

    Calon yang sesuai ialah Ketua Bahagian dan kalau tidak pun antara ahlijawatankuasanya. Merekalah yang paling layak dan itulah tujuan mereka berpolitik pun.

    Tak logik lansung kalau tiba tiba 'yang tidak berkaitan' menjelma jadi calon sedangkan yang bertungkus lumus berkhidmat dan yang bertungkus lumus kena umpat ialah Bahagian.

    Hulu Selangor adalah milik MIC, baik atau buruk serahkan kepada mereka semula, buat macam biasa, lawan sampai menang. Pilihanraya bukan kerja one men show.

    Ini boleh dijadikan ukuran samada keadaan sudah kembali seperti biasa (sebelum Paklah) atau sebaliknya lagipun 1malaysia telah dilaksanakan dengan perbelanjaan yang begitu besar dan kali ini boleh diukur keberkesanannya.

    Jangan lari dari masalah.

    ReplyDelete
  2. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Ekkau ni PANEH MIANG seolah olah baru keluar dari tempurung je! Apa ekkau jangan risau PM 1 Malaysia mempunyai ramai kenalan yang dapat membantu BN menang dengan selasa , ekkau tak payah nak merunggut . Ekkau boleh tidoq dengan selasa . PM 1 Malaysia cuma jeling mata SAJA kat PDRM,SPRM,SPR,JAB.PENERANGAN,MEDIA MASA UTAMA TVI TV2 TV3 ASTRO,FRU,POLIS SIMPANAN,SB,VCD MURAHAN,PULUS CAKAP SAJA BERAPA DLL. Ekkau PANEH MIANG jangan risau pun pasal pilihanraya di hulu selangor , walaupun Pakatan Rakyat mencalonkan orang dari PKR , dan calon PKR menang , dia akan menjadi KATAK bersandarkan kepada BN tapi kalau calon wakil dari PAS susah sikit bagi pulus pun susah . Cuma tugas ekkau PANEH MIANG pujuk DSAI mencalonkan orangnya (wakil PKR)untuk bertanding , yang lain biar JAWA KHIR TOYO boleh uruskan .
    KOMEN KAU
    Pengundi tidak MEWAH dan KAYA-RAYA seperti kalian orang kaya dari golongan UMNOBN yang makan duit atau yang ambil untung daripada kerja-kerja komersil dan usaha yang bijaksana untuk memperbodohkan orang Melayu 1 Malaysia .Bagi sahja pulus kat pengundi yang tidak MEWAH dan KAYA untuk mengundi calon BN . DEN minta ekkau cerita pasal kejahatan pemimpin UMNOBN johor yang meroboh rumah orang Melayu di KG Denai Pinggiran .Kempas .Johor tanpa memberi satu sen sebagai pampasan pun ekkau tak berani nak cerita kat laman web ekkau. Apa tak ada hati ke nak cerita pasal kezaliman UMNOBN buat kat orang melayu di Johor.

    ReplyDelete
  3. suruh kluangman sjs pergi tolong MIC diUlu Selangor...nak tengok dia boleh buat atau tidak.

    kita org U Selangor lebih sangsara menerima MIC sebagai calun kita.

    berkokok diluar sedaplah! hah..kluangman?


    melayu, Ulu Selangor

    ReplyDelete
  4. Letak jer P.Gunasegaran, pemain golf professional Malaysia. Dia orang situ dan amat dikenali... heheheheh

    ReplyDelete
  5. BN may get an edge over PKR if they could put up the right candidate.BN must win this election to be in contention in the next General Election.

    ReplyDelete
  6. 10 sebab pasal apo bn akan kalah jika
    calon koliang diletakkan kat hulu selangor-
    -------------------------------------------

    1.pucukpimpinan ameno sudah jauh dari merasai kehendak
    penduduk hulu selangor. Kebencian kat koliang
    dah meruap ruap . lihat ajelah keputusan pru12.
    Adakah perasaan pr kecil ini akan berbeza selepas
    2 tahun?

    sama sekali tidak

    2. Koliang tak tahu terima kasih sama melayu atau ada
    rasa hurmat dan kasih sayang atas ihsan orang melayu yang
    bagi koliang peluang untuk jadi wakil rakyat/exco yang
    bolih mendapat imbuhan beribu ribu ringgit. Masa yang
    gelap di mana koliang dapat habuan dan melayu makan
    kueh setahun sekali di perayaan diwali pasti akn
    berakhir


    3. siapa curi jet kita?

    koliang jugak.

    4.siapa bawa kes ke parliament negeri omputih -tuduh
    kita dah aniaya bangsa mereka selam berpuluh tahun?

    koliang jugak

    5.Siapa yang tolong jatuhkan maruah mahkamah negara
    dan memeperolok olokan Royal commission dengan kata
    kata bodoh -sounds like me , looks like me but not me

    satu lakonan yang memperbodohkan intelligensia melayu
    yang tak berkuasa untuk menghukumnya?

    Koliang jugak. Si 'pundek'lingam


    6.Siaapakah calon penulis jalanan [aka penulis jalang]
    rocky bru ?
    2 koliang.

    Mengapa 2 koliang? mungkin ada fulus disebalik batu!


    7.Siapa menteri yang berani mengatakan melayu busuk hati
    di parliamen>

    koliang jugak. Si 'pundek'sothinandek!


    8. Siapakah menteri yang bertanggungjawab atas pembinaan
    lebuh raya bertingkat yang retak , hampir tak bolih pakai?

    si koliang jugak. sami value


    9. Kaum manakah yang buat kecoh di jalanan ,hingga ada
    polis melayu di pukul berdarah darah untuk menghantar memo tak puas
    hati ke British High Commission di KL ?

    si koliang . parti hindraf action force. Ini perlu ada video show sekali.


    10 Reason akhir tetapi tetap penting mengapa koliang
    tidak patut dicalonkan ?

    Prinsip demokrasi .

    1 penduduk 1 vote 1 calun. Olih itu si koliang 4peratus penduduk perlu
    hanya 4 peratus kursi !


    khong khek khuat

    ReplyDelete
  7. [b][url=http://soft-buy-oem-7.com/item/2260-Adobe-Creative-Suite-5-Master-Collection.html]Adobe Creative Suite 5 Master Collection - $249.95[/url]
    [url=http://soft-buy-oem-7.com/item/2134-Windows-7-Ultimate-64-bit.html]Windows 7 Ultimate 64 bit - $79.95[/url]
    [url=http://soft-buy-oem-7.com/item/1535-Windows-XP-Professional-with-Service-Pack-3.html]Windows XP Professional with Service Pack 3 - $59.95[/url]
    [url=http://soft-buy-oem-7.com/item/2272-Office-Professional-Plus-2010-64-bit.html]Office Professional Plus 2010 64-bit - $79.95[/url]
    [url=http://soft-buy-oem-7.com/item/2259-Adobe-Photoshop-CS5-Extended.html]Adobe Photoshop CS5 Extended - $69.95[/url]
    [url=http://soft-buy-oem-7.com/item/1826-CorelDRAW-Graphics-Suite-X4.html]CorelDRAW Graphics Suite X4 - $119.95[/url]
    [url=http://soft-buy-oem-7.com/item/2256-AutoCAD-2011.html]AutoCAD 2011 - $199.95[/url]
    [url=http://soft-buy-oem-7.com/item/2262-Norton-360-Version-4.0-Premier-Edition.html]Norton 360 Version 4.0 Premier Edition - $49.95[/url]
    [url=http://soft-buy-oem-7.com/item/2299-Adobe-Creative-Suite-5-Master-Collection-for-MAC.html]Adobe Creative Suite 5 Master Collection for MAC - $259.95[/url]
    [url=http://soft-buy-oem-7.com/item/2295-Adobe-Photoshop-CS5-Extended-for-MAC.html]Adobe Photoshop CS5 Extended for MAC - $69.95[/url]
    [url=http://soft-buy-oem-7.com/item/2296-Adobe-Dreamweaver-CS5-for-MAC.html]Adobe Dreamweaver CS5 for MAC - $69.95[/url]
    [url=http://soft-buy-oem-7.com/item/1832-Microsoft-Office-2008-Standart-Edition-for-Mac.html]Microsoft Office 2008 Standart Edition for Mac - $119.95[/url]
    [url=http://soft-buy-oem-7.com/item/1996-Mac-OS-X-10.6-Snow-Leopard.html]Mac OS X 10.6 Snow Leopard - $29.95[/url]

    [url=http://soft-buy-oem-7.com/][img]http://soft-buy-oem-7.com/img/baner/big1.jpg[/img][/url]

    buy office software, [url=http://soft-buy-oem-7.com/]windows xp sp1[/url]
    [url=http://soft-buy-oem-7.com/]jeff nero hardy[/url] educational software game microsoft music software
    educational software price [url=http://soft-buy-oem-7.com/]kaspersky virus[/url] cheap microsoft office professional
    [url=http://soft-buy-oem-7.com/]of macromedia dreamweaver software[/url] software product prices
    [url=http://soft-buy-oem-7.com/]acdsee cannot open /dde c:[/url] software installation order
    editing software to buy [url=http://soft-buy-oem-7.com/]Creative Suite 3[/url]

    [url=http://www.muzikdinleyelim.info/baris-manco/baris-manco-best-of-baris-manco.html/comment-page-2#comment-23686]price calculation software[/url]
    [url=http://www.culture.gov.ml/spip.php?page=forum&id_article=10783]buying new software[/url]
    [url=http://www.synapseindia.com/web-design.html]educational software from[/url]
    [url=http://petty-sho.chu.jp/bay1412/palskin-a1/palskin.cgi]adobe photoshop cs4 book[/url]
    [url=http://shopnd.com/prairieworks/template.cfm?page=tell_friend&listpage=products&pnum=2899]order software program[/url][/b]

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive